ازدواج موقت(دوستی حلال)

دلایل بیهوده پرهیز از این عمل مستحب

امام صادق (ع) فرمود : هرکس ازدواج موقت را حلال نشمرد از ما نیست
 
ازدواج موقت، هنجار ارتباطات نا هنجار
 
تا می گوئی ازدواج موقت، فورا فکرش می رود به یک مقاربت جنسی چند دقیقه ای و بچه ای که بعد آن درست شده !!؟ ( حل این مشکل، ازدواج به شرط عدم دخول است ) مشکل جوانان ما صرفا مقاربت جنسی نیست ؛
بسیاری فقط ارتباط تلفنی دارند ؛ چرا حرام؟
بسیاری فقط با هم قدم می زنند ؛ چرا حرام؟
بسیاری فقط می خواهند همدیگر را سیر نگاه کنند ؛ چرا حرام؟
ازدواج موقت در صورتی مفسده ایجاد می کند ( اگر بپذیریم که ایجاد می کند ) که دختران ما اکنون در پس حجله حیا و عفاف نشسته باشند و پسران ما پرده غیرت و تقوی بر چشم انداخته ؛ آنوقت این حرف ما باعث شود که اوضاع جور دیگر شود ! چشم باز کنید، ببینید، کجا اینطوری است؟
 
متعه فقط راه حل مقاربت جنسی چند دقیقه ای نیست.
میشود ارتباطات تلفنی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود ارتباطات نامه ای _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود قرارهای ملاقات خیابانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود دوستی های پنهانی _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود بوسه های پنهانی کوچه پس کوچه ها _ که وجود دارد _ با صیغه حلال باشد.
میشود روان جوانان ما را اطمینان داد که خود را مطرود خدا نپندارند و از شریعت اسلام نبرند.
دختر ما برای دلربائی دهها نفر خود را بزک کند و به خیابان بیاید بهتر است، یا دل در گرو عهد شخص واحدی داشته باشد و با اطمینان ( و لو موقتی ) زندگی کند؟!!
آرامش روحی روانی پسرانی که هر روز با دهها چهره فلانی تحریک می شوند و آحرش هم هیچ ؛ بیشتر است یا آنکه می داند کسی را می شناسد و دل در گرو پیمان او دارد؟
 
این سوال بارها پرسیده می‌شود و در این مطلب به یاری خدا پاسخی کوتاه برایش می‌نویسم.
کسی که این سوال را می‌پرسد، معمولا هدفش نمای ظاهری ازدواج موقت است و الا تفاوت «وضو گرفتن» با «آب بازی کردن» مشخص است. وضوئی که بدون نیت صحیح باشد یا به صورت خاصی که گفته شده انجام نشود، اسمش وضو نیست.
 
ازدواج موقت هم همین‌گونه است. یک سری موارد باید رعایت شود تا اسمش ازدواج موقت بشود.
 
پیامبر اکرم (ص) : کلام آنها تسبیح خداوند است
 
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : دو نفری که ازدواج موقت می نمایند هنگامی که با هم صحبت می کنند ، کلام آنها تسبیح خداوند است و هنگامی که دست همدیگر را گرفتند ، گناهانشان از میان انگشتانشان فرو می ریزد . هنگامی که یکی از آنان دیگری را می بوسد ، خداوند برای هر بوسه ، ثواب یک حج و عمره را می دهد و هنگامی که از هم جدا می شوند خداوند برای هردوی آنان به هر لذت و شهوتی که برده اند ، حسنه ای به بزرگی کوههای بسیار بلند در نامه عملشان می نویسد و هنگامی که بلند شده و غسل کردند ، خداوند گناهان آنها را می بخشد و آبی بر مویی از موهایشان مرور نمی کند ، مگر اینکه خداوند برای هر یک از آنها ده ثواب نوشته و ده گناه محو کرده و ده درجه بالا می برد . پس پیامبر (ص) فرمودند : و برای هرکسی که پیوند بین آنها را ایجاد کرده باشد ، همین ثواب ها خواهد بود . و در ادامه فرمودند یک درهم ( خرج برای ) متعه ، از هزار درهمی که در راه خدا خرج شود برتر است ، به خدا سوگند که متعه برتر است و آن چیزی است که قرآن درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است
لثانی اللخبار ج1 ص 244
درباره این قانون عالى نیز احادیثى از پیشوایان اسلام آمده است .
بـراى نـمـونه پاره اى از آنها را یادآور مى شویم :1 - عبداللّه بن مسعود مى گوید : در یکى از جنگها هـمـراه پیغمبر (ص ) بودیم و چون زنان همراه ما نبودند و از جهت غریزه جنسى در فشار بودیم از آن گـرامى پرسیدیم آیا براى ما جایز است کارى کنیم که غریزه جنسى در وجود ما به کلى از بین برود ؟
آن حضرت ما را از این کار بازداشت .
و اجـازه داد کـه ازدواج موقت کنیم و این آیه را خواند یا ایها الذین آمنوا لا تحرموا طیبات ما احل اللّه لـکـم و لا تـعـتـدواان اللّه لا یـحـب المعتدین (2)یعنى : اى گرویدگان به اسلام , کارهاى پـاکـیـزه اى کـه خـدا بـراى شـمـا حـلال کـرده بـر خـودحـرام نـکـنید و تجاوز ننمایید که خدا تجاوزکنندگان را دوست نمى دارد .
2 - على علیه السلام فرمود : اگر عمر , ازدواج موقت را نهى نکرده بود , جزانسانهاى بدبخت کسى به زنا دست نمى زد.
 
التماس دعا



تاريخ : جمعه 9 دی 1390 | 14:44 | نویسنده : یالثارات الحسین |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.